Lukijat

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Penmo Kissa.

Kissa on kuin vanhasta lännenfilmistä ( kapakka lady)
Materiaali on pehmeää puuvilla karva kangasta. Kestää hyvin pesun .
Laitin turvasilmät ja nenä on käsintehty keraaminen nappi.( Milona Sädekallion tekemä nappi)


 Kissa kävi permanentilla kampaamossani.





lauantai 22. helmikuuta 2014

Pehmo / Soft Toys

Ompelin maaliskuun pehmokurssille malliksi. Pupu pysyy pystyssä seisomassa. 
Materiaali:  flaneelista vartalo ja muuten puuvillakangasta.


Komeet posket

Popsi popsi porkkanaa…..

Väiski seisoo ilman tukea

Väiski istuu - liikkuvat nivelet

keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Vauva nukke

Facebookista löysin kaavat. Olin niin innokas tekemään, etten malttanut odottaa arkipäivää ja päässyt kangaskauppaan. Oli vaan fleeseä kaapissa. No se on niin huonoa tähän tarkoitukseen. Käteen tuntuu hyvältä, mutta täyttöhetkellä venyy. Nukke näytti kynityltä kanalta ilman päätä.  Ohut villakangas olisi parempi materiaali tai flaneeli. Teen uuden heti kun saan oikeat materiaalit.






tiistai 18. helmikuuta 2014

Kännykälle pussukka

 Tein toisen pussukan kännykälle. Tämä menee lahjaksi.
Valokuvasta vasta huomasin silmien olevan siniset. Luonnossa ne on harmaansiniset,


maanantai 17. helmikuuta 2014

Kommentti / comment

Leave a comment. I would like to get to know new friends Blog.
Jätä kommentti. Haluan tutustua uusiin blogi ystäviin.

Trapunto työni

Wall hanging. Trapunto technology.
Seinävaate. Trapunto tekniikalla

Olemme opistolla tehneet tälläisiä vanutikkaus töitä.
Tämä tein malliksi oppilailleni .
Materiaali Burette silkki. 




Eri valolla otettu kuvat- siitä väriero. Väri on luonnon valkoinen.




sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Kännykälle säilytys pussukka

Minulla on aina kännykkä hukassa, mutta ei ole enää. Ompelin Japanilaisista kankaista kännykälleni paikan, mistä löydän sen. Avaimille pitäisi vielä ommella joku säilytys paikka.




perjantai 14. helmikuuta 2014

Vanhojenpäivä kampaukset.

Tein kaksi nuttura kampausta.  Työt aloitin aamulla klo 6.30 . Illalla menen katsomaan tanssiaisia ja laitan sitten kuvia kun tytöilä on mekotkin päällä. 
On se niin mukavaa olla päivä prinsessana.







sunnuntai 9. helmikuuta 2014

"PEHMO" LAMMAS

Ompelin malliksi opistolle maaliskuun pehmo kurssille. Kaavoja on kolme eri kokoa. Tässä isoin kaava. 
Kangas on puuvilla tekokarvaa. Voi pestä pesukoneessa ja karva pysyy hyvänä. Jos tekee keinokuidusta työ on pilalla pesun jälkeen. Puuvilla karva on ihanan pehmeää ja tuntuu hyvältä kädessä. ( teen uuden ruohotupsun ja kukan kunhan ennätän)
(Laitan kaavat myöhemmin- pitää ensin pyytää lupa.)



Lammas on aika isokun vertaa Aallon  isoon maljakkoon ja tulppaaneihin.




torstai 30. tammikuuta 2014

Kaitaliina

Kaitaliina oli haastava. Sydämet ommeltu Japanilaisista kankaista ja ekopellavaa.. Pohjakangas pehmeää raidallista puuvillaa. Reunakaitale puuvilla kangasta.  Pohjakankaan tikkaukset mietitytti kauan . Pyörittelin kangasta monena iltana. Sitten kun keksin ei siinä kauaa mennyt. Ompelukone temppuili tikin kanssa ja ratkomista riitti.
Taustalla on kangaspuilla kutomani puoliryijy. Katso tunnisteista" Ryijyt" niin näet lähikuvia työstäni. nukka on aika pitkää jostain kohdasta
Laukuista lähikuvia tunnisteista "Laukut"



Tikkasin ruutukuviota ja trapunto kuviota pohjakankaalle.


KLIKKAA KUVIA NÄÄT NE SUUREMPANA




Leave a comment would be nice to see the quilt enthusiasts from around the world.

lauantai 25. tammikuuta 2014

Kaitaliina / table runner

Ostin Tampereen  kädentaito messuilta kankaita ja niistä ompelin tämän liinan. 
Tykästyin väreihin ja kuvioihin. On niin minun näköisiä ja värisiä. Maanläheiset värit on minun juttu. 
Klikkaa kuvaa niin näet ne tarkemmin suurenpana.








Leave a comment would be nice to see the quilt enthusiasts from around the world.