Lukijat

sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Seinävaate "Rakkaus" / Wall hanging "Love"



Ompelin rakkaudella tämän työn. Oli hieno tunne koko ajan ja materiaalit ihania. 
Pohjakangas burette silkkiä, sydämet ja kukat batiikkia ja reunakangas puuvillaa.
Pohjakankaan tikkasin vapaalla tikkauksella. Kukat koristelin muliinilangalla ja helmillä. Lopuksi täytin  sydämet vanulla.  Kun sain työn valmiiksi oli niin ihana olo ja tyytyväinen mieli. Rauhalliset värit ja työ sopii moneen paikkaan värien puolesta.

Ihave sewn this quilt with love. When working there was a good feeling all the time and the
materials are wonderful.
The bottom is burette silk fabric, hearts and flowers are batik and the border fabric is cotton.
I quilted the bottom fabric by free quilting. Flowers are  decorated with mulin thread and pearls.
Finallly I filled the hearts with wadding.
When I had comleted the work, I felt very lovely feeling and so satisfied mind.
Peaceful colours and the quilt is suitable for many places because of the colors.


I













perjantai 20. kesäkuuta 2014

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE !!!!!!!!!


Mukavaa Jussia kaikille blogiystävilleni. Nyt olen aloittanut tilkkutyöt ja laitan sunnuntaina kuvia uudesta työstäni. Ompelukoneet on tuotu huvilalle ja alkaa tilkkutöiden teko aina sadepäivinä.

Heinäseipäistä köynöskasveille tuki.

Yli kolmekymmentä heinäseivästa meni tähän teelmykseen.
Laitan köynöskasveja  kasvamaan heinäseipäitä pitkin.
Ikkunaan  tulee vielä ristikko, pitsiverhot ja kukkaset.
Olisko ehdotuksia mitä köynöskasveja laittaisin.



Tässä on rinnekukkapenkki missä kulkee polkuja ( teelmys takaapäin)

sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Ylioppilas kampauksia.

Kuvia tekemistäni kampauksista ylioppilaille. Kampaukset on tehty niin, että ylioppilaslakki istuu hyvin päähän. Klo 6 aamulla aloitin työt. Mukavia ja kauniita nuoria naisia. Oli ilo kammata heidän hiukset.












maanantai 5. toukokuuta 2014

Onnistunut ostosmatka.

 Tässä minun ostokseni. Kankaita kahdessa kerroksessa. En paljasta mitä olen ostanut, koska teen niistä näyttelytöitä omaan näyttelyyn. Haluan tehdä uusia töitä uusista kankaista. On mielekkäämpää ja hauskempaa kuin vanhoista kankaista.

 Rykkerin lakapainossa Outi piti meille esitelmän kankaanpainanasta.

 Saimme nähdä kuinka kaikki tapahtuu

 Osa porukasta ruokailemassa

 Käytiin erilaisisssa kaupoissa. Käytiin noin 8 eri paikassa.

Väsyneitä naisia kotimatkalla.

Ostosmatka tehty Forssaan. Oli kiva ja antoisa päivä. Ei ollut kiirettä. Kaikki sai rauhallisesti ajan kanssa tehdä ostokset. Jäi hyvä mieli, että kaikki meni hyvin. Uudentalon Maija oli oppaamme Forssassa. 30 tilkkuiluun hurahtanutta naista saivat ostaa kankaita monesta eri paikasta. Käytiin nyös vaatekaupoissa. Oli oikein naisten päivä- melkein" tilkkumaraton" Mulla kotiin vietäväksi uusiin töihin kassillinen kankaita.

lauantai 3. toukokuuta 2014

Mitä minulle kuuluu ????????

Ompelukoneen ääreen ei ole ollut aikaa.
On ollut monen laista kiirettä. Huvilan siivousta ja haravointia. Monta peräkärryllistä roskia viety pois.

5.5 -14 Teemme tilkkupiirin kanssa ostosmatkan. Sitä olen suunnitellut 2 päivää. Säkylän, Euran ja Eurajoen tilkkupiiriläiset lähdemme aamulla klo 8 liikkeelle ja tullaan takaisin kun rahat loppuu ????????
Laitan kuvia reissustamme alkuviikolla.


 Kasvihuone siivottu ja lasit pesty. Sipulikukat istutettu kukkapurkkeihin.

 Terassit siivottu

 Saunan lauteilta tälläinen maisema.

 Vappun aattona tälläinen maisema olohuoneen ikkunasta.

Vappu menu:
Meille tuli vappuna vieraita ja tässä laittamani ruuat.




Viiriäisen munia salaatissa.

torstai 17. huhtikuuta 2014

Hyvää pääsiäistä kaikille !!!!

Kokosin tähän pääsiäis aiheisia töitäni muutaman.

Tipu ( ankka) pellavakankaasta ja vaatteet japanilaisista kankaista

Pääsiäiseksi asetelma

Kranssi iloisen värisistä kankaista

Huovutetut pääsiäismunat

Noita-akka

Kana pääsiäiskoriste

Pääsiäisliina

Pääsiäisliina

Pupu kukkaset, - noita- akka on ystäväni Marjatan tekemä

maanantai 7. huhtikuuta 2014

Kevätnäyttely 2014

 EURAN KANSALAISOPISTON KEVÄTNÄYTTELYN
TILKKUPIIRINI JA PEHMOKURSSINI TYÖT N 70 KUVAA
KATSO( klikkaa)  TÄÄLTÄ

Tai sivupalkista Euran kansalaisopisto

tiistai 1. huhtikuuta 2014

Kori tarvikkeille.

Kori ompelukoneen viereen. Voi laittaa kaikki tarvikkeet käden ulottuville. On helppo ottaa, kun tarvitsee. Tavarat pysyy lähellä ja ei mene hukkaan. Tukeva rakenne. Kori tehty muovisen kukkapurkin päälle ja vielä pohjaan kovike ( muovi tai pahvi päällystetty). 



Sisäpuolella pohjalla päällystetty cd -levy. 






Onhan kori kiva koristekin ja voi tehdä eri tekniikoille oman korin. Esim. trapunto kori mihin laittaa trapunto neula t- täyttö apuvälineet- veteenliukenevat langat ja tikkauslangat ym………..sitten löytyy aina, kun tarvitsee.